Sztuczna inteligencja (AI) to zdolność komputera cyfrowego lub sterowanego komputerem robota do wykonywania zadań powszechnie kojarzonych z istotami inteligentnymi.
Sztuczna inteligencja może mieć znaczący wpływ na sposób prowadzenia działalności gospodarczej. Wiele firm, takich jak Amazon czy Google, wykorzystuje sztuczną inteligencję do podpowiadania klientom sugestii na podstawie wcześniejszych zakupów lub wyszukiwań w sieci. Inne, takie jak Uber, włączają ją do procesu zatrudniania pracowników, wykorzystując analitykę predykcyjną do określenia, kto ma największe szanse na odniesienie sukcesu na określonych stanowiskach w pracy.
Łatwo jest zapomnieć o tym, jak technologia zmieniła krajobraz biznesowy. Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe zmieniają nie tylko sposób, w jaki pracujemy, ale także nasze rozumienie tego, co znaczy być człowiekiem. W rzeczywistości AI może pomóc firmom w bardziej efektywnym wykorzystaniu danych, jak również w rozwiązaniu niektórych bieżących problemów, które od dawna nie dają ludziom spokoju w ich dążeniu do sukcesu, takich jak:
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje rynek pracy. Wiele zawodów, które kiedyś były wykonywane przez ludzi, jest teraz zastępowanych przez komputery i roboty AI, więc pojawi się wiele nowych możliwości dla tych, którzy chcą wejść w ten obszar kariery. Sztuczna inteligencja w formie algorytmów tworzy inteligentne sposoby wykonywania zadań, takich jak wyszukiwanie w Internecie, posty na Facebooku i artykuły informacyjne, co często oznacza mniej interakcji międzyludzkich.
Sztuczna inteligencja nie zastąpi jednak w najbliższym czasie pracy ludzkiej. Może ją jedynie usprawnić i pomóc działać.