Chatbot to program komputerowy zaprojektowany do prowadzenia konwersacji z ludźmi. Chatboty są często wykorzystywane do obsługi klienta, wyszukiwania informacji, celów marketingowych i reklamowych. Mogą być zaprogramowane tak, aby rozumiały język ludzki lub wykorzystywać techniki uczenia maszynowego, które umożliwiają przetwarzanie języka naturalnego.
Chatboty mają potencjał, aby w przyszłości to zrobić. Z kilkoma poprawkami, chatboty mogą być dostosowane do obsługi klienta, jak również do innych zadań biznesowych i w niektórych przypadkach przewyższają ludzi. Korzystanie z technologii AI chatbota jest bardziej efektywne niż korzystanie z pracownika, ponieważ często jest tańsze w czasie i nie wymaga szkolenia ani nadzoru. Chatboty to algorytmy, które wykorzystują przetwarzanie języka naturalnego (NLP) do symulowania interakcji człowieka z użytkownikiem poprzez wiadomości tekstowe w sieciach społecznościowych, na stronach internetowych, w komunikatorach internetowych.
Chatboty mogą pomóc firmom wykorzystać platformy czatu. Chatboty mają zdolność do znajdowania klientów, budowania świadomości marki i interakcji z nimi w pozytywny sposób, gdzie są w stanie zobaczyć, że Twoja firma korzysta z technologii mobilnej, jak również.
Ten rodzaj usług pomaga również firmom łączyć się z klientami na poziomie osobistym bez konieczności angażowania pracowników w media społecznościowe lub rozmawiać bezpośrednio z potencjalnymi klientami poprzez rozmowy telefoniczne, co oszczędza pieniądze pracodawców, zapewniając jednocześnie lepsze wskaźniki satysfakcji klienta.
Zaletą chatbotów jest to, że mogą być zaprogramowane do wykonywania szerokiego zakresu zadań, a wadą to, że doświadczenia użytkownika mogą na tym ucierpieć.