Influencer marketing – jak to działa?

Influencer marketing
Wpis dodany przez BestGrafic · 09-12-21

Influencer marketing jest formą cyfrowej reklamy i marketingu, w której marki pozwalają znanym osobom sprzedawać swoje produkty lub usługi. Influencerzy są zazwyczaj opłacani za promocję.

Jak znaleźć odpowiednich influencerów?

Influencer marketing jest szerokim terminem dla praktyki promowania produktów lub usług poprzez wykorzystanie ludzi z wpływami, uwagą i kapitałem społecznym. Influencerzy mogą być celebrytami, sportowcami lub osobami publicznymi, które mają dużą popularność na różnych platformach, takich jak filmy na YouTube, posty na Instagramie itp. Istnieją również firmy, które specjalizują się w znajdowaniu odpowiednich influencerów do pracy za pomocą różnych środków, w tym swoich sieci.

Jak zacząć wykorzystywać influencerów w swoim biznesie?

Jednym ze sposobów na rozpoczęcie jest przeprowadzenie badania produktu. Zacznij szukać influencerów, którzy najlepiej pasują do rynku docelowego Twojej firmy i przeanalizuj ich metryki w mediach społecznościowych, takie jak liczba śledzących, ile postów piszą dziennie itp. Możesz również zatrudnić agencję, która pomoże Ci w tym procesie, jeśli zajdzie taka potrzeba!

Jak monitorować skuteczność kampanii z influencerami?

Większość firm, które prowadzą kampanię influencer marketingu, monitoruje następujące wskaźniki:

  • Liczba followersów na serwisie społecznościowym,
  • Wskaźnik zaangażowania followersów,
  • E-maile wysyłane do fanów lub przyjaciół, itp,
  • Liczba wejść na stronę internetową,
  • Wskaźnik konwersji.

Co powinna zawierać umowa z influencerami?

Kontrakt powinien zawierać jasny opis tego, co influencer zgadza się zrobić, jak będzie wynagradzany za swoją pracę i zrozumienie, jak posty na social mediach lub akcje są wypracowane w zakresie rekompensaty. Zawiera również wszelkie dodatkowe uwagi, które mogą wymagać uwzględnienia w zależności od relacji biznesowych, które dzielisz z influencerami mediów społecznościowych.